۱۰ ویژگی مشترک میلیونرهای جوان

۱۰ ویژگی مشترک میلیونرهای جوان

تصور مردم دنیا از میلیونرها چند سالی هست که عمیقاً تغییر کرده. قبلا میلیونر، پیرمردی نشسته بر یه صندلی شیک و بزرگ بود که در طول عمرش سکه سکه بر ثروتش افزوده بود. اما حالا تصور عمومی از یه میلیونر، جوانی کارآفرین و پر انرژی است.

تو دنیای امروز اینترنت  فرصت خوبی را در اختیار کسانی گذاشته که ایده‌های خوب دارند و جاه‌طلب هستند. جوانانی که کسب‌وکارهای تازه می‌سازن یا تو کسب‌وکارهای قدیمی طوفان به پا می‌کنن. این افراد صفات مشترک زیادی دارن که از بین  اونها ۱۰ صفت برجسته رو برات انتخاب کردم.

سریع عمل می‌کنن

تو قلب هر میلیونر، یک احساس اضطراب نهفته است. فقط ایده‌ بزرگ داشتن کافی نیست، باید پیش از آنکه هر فرد دیگری فرصت اجرای ایده‌ات رو داشته باشه، اون رو عملی کنی. اگه مارک زاکربرگ تصمیم می‌گرفت تو دفترش تو فیس‌بوک بشینه و آهسته آهسته پیش بره،‌ حالا تو گرد وغبار رقیب‌های خودش جا مونده بود. او به ایده‌ی خودش عمل کرد، به سرعت اون رو شکل داد و یه موفقیت بزرگ به دست آورد.

بیشتر بخون: مقابله با اهمال کاری | چرا نباید کار امروز رو به فردا انداخت؟

یه تیم قوی می‌سازن

حتی اونهایی که به نظر می‌رسه در کارشون یه امپراتوری تشکیل دادن، به کمک یه تیم خوب پیش می‌رن. استیو جابز یکی از نمونه‌های این تیم تشکیل دادن‌هاست. همکاران و شرکای او در پیش‌برد کسب و کار در کنار او بودن و تو اداره‌ اپل به او ایده‌ها و مشورت‌هایی می‌دادن که با هیچ یک از اونها آشنا نبود.

برای موفقیت‌ خطر می‌کنن

موفقیت، موفقیت میاره و میلیونرهای جوان از این داستان هیچ هراسی ندارن. وقتی که یک ایده‌ خوب می‌بینن به هر قیمتی اون رو به دست میارن. اینکه گوکل حالا صاحب سایت‌ها و برنامه‌های بسیار زیادی در فضای وب هستش و ما نمی‌تونیم جهان بدون اون رو تصور کنیم، اصلاً اتفاقی نیست.

برخی رهبران از اینکه از منطقه‌ی امن خود بیرون بیایند هراس دارن و ترجیح می‌دن از سرمایه‌ی موجود خود تولید پول کنن.

مستقل فکر می‌کنن

«جک ما»، مؤسس و مدیرعامل علی بابا، وقتی تصمیم گرفت کارش رو شروع کنه، جلسه‌ای برگزار کرد. او نزدیک به بیست نفر از دوستانش رو دعوت کرد و از اونها خواست تا نظرشون رو درباره‌ی ایده‌‌اش بگن. یکی از اونها به جک توصیه کرد حین اجرای این ایده، کار روزانه‌اش را رها نکند! اما او تمام نظرات‌ اونها رو نادیده گرفت و هم اکنون یکی از میلیونرهای شناخته شده جهان هستش. ترسو نبودن یکی از صفات مشترک میلیاردرهای خودساخته است.

اینو خوندی؟ ماجرای چاله‌های نصفه حفر شده 

بزرگ فکر می‌کنن

میلیونرهای جوان شهامت دارن تا رویاهای بزرگ داشته باشن. اونها فرصت‌های بزرگ نهفته در پشت ایده‌هاشون رو می‌بینن؛ درسته که واقعا پله به پله پیش می‌رن و کاری رو انجام می‌دن که توانش رو داشته باشن اما چشمشون همواره به اهداف بزرگتر هستش.

علائق خودشون رو دنبال می‌کنن

بیشتر افرادی که خیلی زود تو زندگی به موفقیت دست پیدا می‌کنن راهی که براشون اهمیت داره و به اون علاقمند هستند رو پی می‌گیرن. فقط به این دلیل که یه ایده خوبه، به این معنی نیست که الهام بخش و تأثیرگذار هم هست. وقتی استیو جابز در حال تلاش برای متقاعد کردن جان اسکالی برای ترک شغل خود در شرکت پپسی بود؛ به او گفت: «می‌خواهی تا آخر عمر آب‌ شکر بفروشی، یا برای تغییر دنیا به من ملحق می‌شوی؟» این حرف دقیقا مجسم کردن علائق است.

متمرکز هستن

اگر می‌پرسی چه‌ چیزی زاکربرگ رو تبدیل به یه رهبر بزرگ کرد، جوابت «تمرکز کارکنان فیس بوک» است. هدف زاکربرگ این بود که دنیا رو از راهی به هم متصل کنه که هیچ کس جرأت تصورش رو هم نداشت و مصرانه هر تصمیمی می‌گرفت در راستای همین هدف بود. داشتن یک دید روشن و واضح، کلید موفقیت رهبران جوان است.

شاید اینم دوست داشته باشی: برنامه ریزی روزانه: با ۷ نکته زندگیت رو متحول کن!

عاشق آموختن هستن

پولدار بودن دلیل خوبی برای در اختیار داشتن تمام پاسخ‌های دنیا نیست. میلیونرهای جوان در هر زمینه‌ای عاشق آموختن هستن. اونها جلسه‌های آزاد برگزار می‌کنن تا بتونن از تمام افراد در هر سطحی پیشنهادها و نصیحت‌های مؤثر دریافت کنن. جوان‌های موفق هیچ وقت نمی‌دونن که ایده‌ جذاب بعدی از طرف چه کسی به آنها خواهد رسید و همین امر باعث اشتیاق اونها به یادگیری می‌شه.

عاشق آموزش دادن هستن

بهترین راه برای بهترشدن اینه که نکات و ترفندهای چیزی که آموخته‌ای رو به دیگران هم آموزش بدی. جوان‌های موفق دیدگاه‌های خودشون رو با سایرین به اشتراک می‌گذارن و به اعضای تیم خود می‌آموزند که برای موفقیت به چه چیزهایی نیاز دارند. این امر باعث می‌شه که همه ذهن‌های آماده‌تری داشته باشن، رفاقت‌ کنن و در یک راه قدم بگذارن.

از شکست نمی‌ترسن

مهم‌ترین ویژگی میلیونرهای جوان اینه که از شکست نمی‌ترسن. بیل گیتس می‌گه:«جشن گرفتن موفقیت‌ها خوبه اما مهم‌تر از اون درس گرفتن از شکست‌هاست.» داشتن یک ذهن باز و آمادگی برای آموختن از شکست‌ها تنها راه برای پیش رفتن به جلوست.

Leave a Comment

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رئیس زندگی خودت باش